نگاهی جدی تر به جایگاه فنی و حرفه ای داشته باشیم

مصطفی سالاری، در جلسه شورای عالي مهارت استان گیلان در استانداری با بیان این که بخش آموزش عمومی در کشور بر عهده وزارت آموزش و پرورش است، افزود: بعد از آن نیز آموزش عالی در کشور وظیفه آموزش و پژوهش را بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي گيلان، مصطفی سالاری با اشاره به جایگاه واقعی مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت: به موازات دو وزارتخانه یاد شده، آموزش مهارتی ارزش و اثرات آن کمتر نیست، بنابراین با توجه به اهمیت آموزش های مهارتی، حمایت های بودجه ای و متمرکز کردن اختیارات مهارت آموزی بایستی مود توجه قرار گیرد .

استاندار گیلان با بیان اینکه طرحی را در شورای اشتغال استان با عنوان ساماندهی مشاغل خدماتی مطرح کرده ایم، اظهار داشت: مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این زمینه می تواند کمک کند .

سالاری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: بایستی در استان گیلان ابتدا سرفصل های ارائه آموزش های مهارتی را متناسب با نیاز استان تعریف کرده، نیازهای شغلی را سنجیده و بر اساس مهارت، آموزش ها برنامه ریزی و تدوین شود و در گام بعدی کیفیت آموزش ها مورد توجه قرار گیرد .

وی با بیان این که گیلان در حوزه کشاورزی بخش عمده ای از مشاغل را به خود اختصاص داده ، خاطر نشان کرد: ظرفیت دیگر استان گردشگری است که همه بخش های خدماتی و گردشگری را در گیر می کند بنابراین آموزش های فنی و حرفه ای در این راستا می تواند کمک کند .

سومین جلسه شورای مهارت استان گیلان امروز (شنبه) به ریاست مصطفی سالاری استاندار گیلان و با حضور سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشت برگزار شد .

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۶:۵۷
  • تعداد بازدید: 1337